ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Persnäs C:1 s. 285, vigselnotis  (läst 622 gånger)

2007-07-01, 20:20
läst 622 gånger

Birgitta Ohlsson

Vilket är Lucias Patronymikon?  
 

 

 
Mvh
 
Birgitta

2007-07-01, 20:34
Svar #1

Birgitta Ohlsson

Oj, siktade visst lite dåligt när jag skulle lägga in mitt inlägg. Kanske anbytarvärden kan flytta inlägget till Öland istället när rensningen av de förhatliga spaminläggen är klar.
 
Mvh
 
Birgitta

2007-07-01, 21:41
Svar #2

Hans Johansson

Hej!
 
Ser ut som Wastes dotter.
 
Mvh/Hans

2007-07-02, 07:52
Svar #3

Utloggad Heikki Särkkä

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2200
  • Senast inloggad: 2019-09-02, 15:00
    • Visa profil
Tycker det står Westas dotter.
 
Mvh Heikki

2007-07-02, 11:11
Svar #4

Birgitta Ohlsson

Tack så mycket för hjälpen. Varianter som jag sett är Matthisdotter eller Wistesdotter. Matthisdotter tycker jag är helt uteslutet, återstår de tre varianterna: Waste, Westa eller Wiste? Vid sökning på Eniro får jag träffar på Wastesdotter men inte på Westas- eller Wistesdotter. Westesdotter får jag däremot träffar på. Det borde då betyda att det antingen står Wastesdotter eller Westesdotter? Men vilket är det?
 
Mvh
 
Birgitta

2007-07-02, 21:28
Svar #5

Hans Johansson

Hej!
 
På Småland var Waste ett inte helt ovanligt namn. Det blir vanligare ju länger tillbaka i tiden man kommer, och ofta förekommande på 1500-talet.
Jag håller på Waste.
Mvh/Hans

2007-07-03, 11:19
Svar #6

Birgitta Ohlsson

Tittar man på PLF-skivan så finns det en Waste Persson som dör 1671, 75 år gammal i Södvik som i så fall skulle kunna varit Lucias far. Tack för hjälpen.
 
Mvh
 
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna