ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindstein, Wera och Gunnar, födda i början på 1900-talet  (läst 1632 gånger)

2003-07-27, 23:25
läst 1632 gånger

Richard Samuelsson

hejsan !
Någon som har några upplysningar om Wera och Gunnar Lindstein och deras anfäder.
Wera är född 1919 och Gunnar född 1916.
Är tacksam för alla upplysningar jag kan få.
M.v.h
Richard

2003-07-28, 11:56
Svar #1

Utloggad Ulrika Påhlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 560
  • Senast inloggad: 2008-01-14, 00:07
    • Visa profil
Richard Samuelsson,
 
enligt CD-skivan Sveriges Bef. 1970 är båda födda i Hällesjö socken, Jämtland.
 
Med vänlig hälsning
Ulrika Påhlsson

2003-07-28, 16:12
Svar #2

Peter Karlsson (Peterk)

Lindstein verkar ha en stor koncentration till just Hällesjö (byn Tomasgård enligt folkräkningen). Sex av sju personer/hushåll år 1900 med namnet Linstein i Hällesjö bor just i Tomasgård..
 
Följande Lindstein är alla födda i just Hällesjö, och kanske något du har nytta av.. (Från CD:n Sveriges dödbok - utförligare uppgifter om varje person går förstås att få fram också.)
 

2006-09-27, 13:38
Svar #3

Astrid Thebo

Ang.Gunnar och Vera Lindstein. Har just upptäckt denna sida eftersom jag precis börjat släktforska. De var min farbror och faster och bodde i Hucksjöåsen untanför Kälarne i Jämtland. Tyvärr är båda döda. Gunnar dog iår ellerom det var ifjol, kommer just nu inte ihåg. Vi hade inte så mycket kontakt. Intresserad av varför du vill veta om de?
Mvh Astrid Thebo

2006-10-10, 13:07
Svar #4

Astrid Thebo

Har inte fått något svar från Richard Samuelsson som frågar om Gunnar och vera Lindstein. Det var ju några år sedan och mitt mail till honom går inte fram. Vet någon hur jag kan få tag i honom.
Mvh
Astrid Thebo

2006-10-11, 13:20
Svar #5

Utloggad Marie Esplund-Lynn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 106
  • Senast inloggad: 2016-06-12, 21:37
    • Visa profil
Hej Astrid!
År 2003 verkar Richard Samuelsson ha haft sin mailadress i Örebro men enligt Eniro telesök finns ingen med det namnet i Örebro nu. Men det finns 11 st Richard S i Sverige så du kan ringa eller skriva runt eller ring till skatteförvaltningens folkbokföringsenhet och fråga dem.
 
Lycka till!
Marie

2006-10-11, 13:53
Svar #6

Astrid Thebo

Tack Marie!
Jag är så nyfiken varför han vill veta om min farbror och faster.
Mvh
Astrid

2006-10-11, 14:01
Svar #7

Astrid Thebo

Skulle vilja veta om någon vet varför min fafars far Nils Olof Jonsson ev Jonasson f 1837 6/7 Hällesjö Jämtland gift m Anna-Maria Nilsdotter f 1841 22/5 tog namnet Lindstein. I hfl står det snett ovanför namnet ditskrivet Lindstein.
Mvh
Astrid Thebo

2010-05-18, 01:08
Svar #8

Utloggad Allan Lemna

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2010-05-18, 01:08
    • Visa profil
Hello,
I am researching the Lindstein family from Hallesjo.
My mother was born there and in a post from Peter Karlsson dated July 23, 2003 he lists 14 Lindstein names of which 3 are in my database.
Is there anyone researching the Lindstein Surname?
 
Regards
Al Lemna

2023-05-08, 13:36
Svar #9

Utloggad Oscar Lindstein

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:04
    • Visa profil
Hejsan, jag bygger ett träd på Lindstein-sidan. Min ff ff Frans Agaton Lindstein var byggmästare och deltog i uppförandet av kyrkan.

Nu har jag med hjälp av DNA-matchningar utvecklat några teorier beträffande vad som kan ha ägt rum i Hällesjö, vid tiden för den "nya" Lindstein-grenens startpunkt. Skicka gärna ett PM till mig om intresse finns för vidare forskning.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna