ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: 01) Allmänt  (läst 1163 gånger)

2013-10-21, 02:01
läst 1163 gånger

Utloggad Anna Tiderman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 117
  • Senast inloggad: 2021-03-03, 16:19
    • Visa profil
Finns det någon nyckel till torpnumren i soldatregitret som man kan använda för att hitta vilket torpet var som soldaten bodde i?
Just nu hittade jag min soldat i  Dalregementet,Kompani:MORA,Socken: Mora Rote: Morkarlby  Torpnummer: DR-07-0041 Detta är ju något som återkommer då och då och ibland finns massor av soldattorp på mycket liten yta och det är svårt att gissa. Hmm...jag förstår om jag uttrycker mig lite luddigt men jag har haft erfarenhet av svårlokaliserade soldater i Östergötland...

2014-12-12, 09:55
Svar #1

Utloggad Börje Sandberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2015-11-08, 10:05
    • Visa profil
Är det någon som forskat över soldater som tjänstgjorde vid Dalregementet under 1915?
Anders Larsson tjänstgjorde/inkallad under 1915-05-06 och härstammar? från Sundborn

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna