ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-31  (läst 710 gånger)

2005-11-27, 13:43
läst 710 gånger

Lena Eriksson (Lena)

Fortfarande har ingenting hänt gällande de sk resandesidorna på Anbytarforum. Och ingen information finns om vad som kommer att hända med alla de tusentals inläggen där. En aning frustrerande. Skrev ett (vänligt) mail till Ted Rosvall för ett par veckor sen, men fick naturligtvis inget svar.
 
Tyvärr tycks debatten ang resandesläkter ha avklingat, men jag gör ett försök med en fråga ang. förre mästermangesällen och avsk soldaten Henrik Jerimiasson-Wulf född omkr 1709, död 1800 26/5 I Törnsfall. Han hade en dotter Anna Greta vet jag men hade han fler barn? Törnsfalls hfl verkar börja 1800, stämmer det? Någon som vet nåt om denne man och hans familj?

2005-11-27, 15:58
Svar #1

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Hej Lena!
 
Jag tror det är på gång. Datainspektionen ska få ett förslag på ny struktur. Har jag uppfattat det rätt är alla parter på vår sida (Förbundet, Rötterrådet, vi användare) överens om att allt ska göras för att värna om det viktiga material som nu finns i stängda diskussioner, och vår möjlighet att fortsätta publicera forskningsrön. Jag har goda förhoppningar.

2005-11-27, 17:08
Svar #2

Lena Eriksson (Lena)

Tack Anders för ditt snabba svar, det värmde. Kanske vi äntligen kan få fortsätta med den intressanta diskussionen ang Wulf mfl mfl!!!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna