ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vad heter fartyget?  (läst 649 gånger)

2016-05-09, 19:30
läst 649 gånger

Utloggad Anders Lennartsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2018-08-05, 23:46
    • Visa profil
En Carl Edvart Nilsson, född 1862-03-18 i Gårö, Mönsterås, står i Mönsterås AIII sidan 2 som drunknad vid ett ångfartygs skeppsbrott. Dödsdatum anges till 1882-08-17.
Hans namn återfinns också i Oskarshamns Sjömanshus DII 4 sidan 680. Där stryks namnet 1886 med noteringen att han inte tjänstgjort på 3 år.


Mina frågor är vad fartyget hette (det är svårt att läsa i bilden, min gissning är Aspius), när och var skeppsbrottet inträffade, samt vad det står om den upplysning som anges i slutet av raden.


Bifogar två bilder, den första med namn och datum på sid 2 vänster uppslag i Mönsterås AIII, den andra med höger uppslag och den notering om skeppsnamn och upplysning som jag undrar över.






Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna