ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elliot & Pearson c/o Redhall Osborn & Co i Guidhall Chamberg London  (läst 930 gånger)

2016-05-25, 19:55
läst 930 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil

Jag misstänker att det finns flera fel i rubriken. Elliot & Pearson verkar riktigt eftersom jag fått det verifierat i en originalhandling från början av 50-talet. Redhall har jag en annan uppgift att det skall vara Redall. Är det nam eller plats? Guidhall hittar jag på kartan i London men inte Chamberg. Kan det vara Chambers? Jag får ingen ordning på detta. Kan någon hjälpa till?


Med vänlig hälsning
Ingemar
 

2016-05-25, 20:01
Svar #1

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Jag kan tillägga att Elliot & Pearson var verksamma på Solomon Island.

2016-05-26, 10:35
Svar #2

Utloggad Anne-Sofie Gordon

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 114
  • Senast inloggad: 2016-06-10, 11:18
    • Visa profil
Hej Ingemar,

Jag skulle tro att Elliott & Pearson använde sig av en advokatfirma, Reddall Osborn & co, hemmahörande i Guildhall Chambers, London, för att sköta om deras affärer i Storbritannien.

Med vänlig hälsning, Anne-Sofie :)

2016-05-26, 11:20
Svar #3

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil

Hej Anne-Sofie,
Det låter riktigt det du skriver. Har du hittat en advokatfirma med det namnet på den adressen så stämmer det bra. Reddall kan nog lätt bli Redhall och även Redall och Chambers har jag varit inne på själv.
Tack för hjälpen
Ingemar


2016-05-26, 14:02
Svar #4

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil

Hej igen,
Efter ytterligare letande så visade det sig att Elliot & Pearson hade adress till Reddhall, Osborn & Co på adressen Guilhall Chambers Basinghall Street i London. Reddhall, Osborn & Co var en auktoriserad revisionsbyrå (Chartered Accountants).


Med vänlig hälsning
Ingemar


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna