ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Födelsenotis i Bjäresjö-CI-1-1690-1746-Bild-26-sid-21  (läst 724 gånger)

2017-01-19, 18:07
läst 724 gånger

Utloggad Bengt Holm

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2022-08-05, 22:19
    • Visa profil
Notisen som syns i bifogade bilder börjar:
"d. 20 Dito (1712-07-20) blef Anders Trulls' barn född i Gundralöf och ..............."
Resten är väldigt svår att tyda, inte enbart p.g.a. dålig bildkvalitet, utan också för att jag inte i min vildaste fantasi kan föreställa mig vad som hände med barnet eller modern. Finns det någon som kan föreställa sig vad det handlar om?
PS. Anders Trullsson är min Farfars Morfars Farmors Far. Han fick minst 15 barn med tre olika hustrur. Tror inte jag har hittat alla i födelselängderna ännu.

Hälsningar
Bengt
Hälsningar
Bengt

2017-01-20, 17:13
Svar #1

Utloggad Helena Håkansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 163
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 08:42
    • Visa profil
Jag kan inte tolka hela men tror mig läsa till att han blivit nöddöpt hemma genast för sin stora svaghet - av hustrun Elna Per Ch(ristens?)
.... i heliga trefaldighet nomine Knut..
och sen i kyrkan ...kyrkoböner?...

antagligen nöddöpt och sen dopet konfirmerat i kyrkan
jag kan vara helt fel ute
/Helena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna