ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp att hitta en bouppteckning i Norra Möre härad  (läst 610 gånger)

2017-04-17, 12:25
läst 610 gånger

Utloggad Monica Fogelqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 12:04
    • Visa profil
    • Ourswedishroots
Hej!
Jag är på jakt efter familjen till skomakare Anders Melin som dog i mars 1784, då boendes i Skälby-Ladugården vid Norra Landsvägen. Skulle behöva veta hustruns och barnenes namn för att vara säker på att det är rätt familjer jag jagar!
Hittar honom i bouppteckningsregistret för Kalmar rådhusrätt och magistrat, men på sidan för bouppteckningen finns bara en förklaring av den namnlösa änkan, att bouppteckningen är gjord för länge sedan av inspektören på Skälby J Dalberg och nämndeman Anders Börjesson i Linneberga. Denna bouppteckning skall vara inlämnad till höstetinget i Norra Möre. Då jag inte begriper hur jag skall kunna läsa dessa domböcker då de inte finns digitaliserade av Arkiv Digital, undrar jag om det finns någon där ute som har tillgång till domböckerna och kan skumma igenom dem för att hitta bouppteckningarna?
Eller finns det någon som känner till denne skomakare och hans familj? Var hittar jag dem?
Så tacksam för all hjälp!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna