ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Erik Matildasson Bjørnstrøm  (läst 622 gånger)

2017-04-18, 20:53
läst 622 gånger

Utloggad Tina Bjørnstrøm

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2017-04-26, 22:37
  • Bjørnstrøm slekten
    • Visa profil
Hei!
Mitt navn er Tina Bjørnstrøm og kommer fra Nord Norge. Jeg er ganske ny i dette med slektsforskning og er ikke så flink enda.
Jeg tror jeg først la ut dette på feil sted i Anbytarforum og fant ut at jeg skulle legge ut mitt spørsmål på slektsnavnet Bjørnstrøm også.

Jeg ser her at det er mange som har skrevet om Bjørnstrømslekten.
Min oldefar Johan Erik Matildasson Bjørnstrøm f: 3/4- 1845 og døde 17/10-1920 i Alta. Jeg blir forvirret, da det fremkommet at han også kan være født i 1844 eller 1847, men jeg tror 1845 er rett.
Det vi lurer på er:
*Når kom min oldefar til Norge og Vadsø?
*Var han gift før han kom til Norge? Han var gift 2 ganger i Norge og fikk barn her. Vi har hørt at han hadde veldig mange barn- 18 stykker. Vi har funnet 9 barn i Norge. 5 barn vokste opp og resten døde som barn.
*Det sies at Matilda Bjørnstrøm( antakelig født i 18/12-1818)? var hans mor og at hun fikk barnet Johan Erik utenfor ekteskap. Stemmer dette? Henrik Rantama sies å være far til Johan Erik Bjørnstrøm? Stemmer dette?
*Det sies at Mathilda tok livet av sin far på grunn av incest e.l? Hvem var hennes far? Noen sier at hennes far var Johan Bjørnstrøm, gift med Brita Caisa Hansdotter Norman. Er disse 2 foreldre til Matilda?
* Det sies at Matilda fikk fengselsstraff for drapet på sin far og at hun senere skulle bli benådet. Men dette ville hun ikke. Hun ville ta sin straff da hun var meget religiøs.

I Finlands geistlige folketellinger og Pre-konfirmasjon i perioden 1657- 1915 står det i boka Rippikirja at Johan Erik i perioden 1859- 1868 bodde i
Fylket: Lappi (Lappland)
Gård: Tjenestefolk
Sogn: Alatornio
Landsby: Mankön

Jeg legger med det jeg har av Bjørnstrømslekten og håper noen kan hjelpe meg med svar. På forhånd takk!
Med hilsen
Tina Bjørnstrøm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna