ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lars Brandt i Slishult Tuna socken  (läst 886 gånger)

2017-06-27, 10:55
läst 886 gånger

Utloggad Michael Erenius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 189
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 15:40
    • Visa profil

Hej!


Jag hoppas någon kan hjälpa mig att finna mer information om Lars Brandt.


Den 18/6 1740 föds Sven Larsson i Slishult, Tuna socken. Fadern anges vara Lars Brandt, moderns namn anges inte. Sven kallar sig senare Sven Larsson Brant. En andra son, Jöns, med fader Lars föds i Slishult 20/10 1742. Vet dock ej om det är samma Lars.


Enligt Mantalslängden för 1740 finns den en Lars Andersson i Slishult - är det samma person?


Någon mer information hittar jag inte om denne Lars i Tunas böcker. Jag har också försökt leta i Misterhult eftersom sonen Sven kommer därifrån till Hjorted 1767 innan han gifter sig med Maria Persdotter i Hjorted 30/10 1768.


Är det någon som vet vart Lars Brandt tar vägen, när han dör och vad hans hustru (Svens moder) heter?
Efternamnet Brandt är det ett soldatnamn eller har det ett annat ursprung?


Med vänlig hälsning
Michael Erenius




Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna