ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nilsson flyttade till Chile  (läst 949 gånger)

2017-07-05, 16:57
läst 949 gånger

Utloggad Lars-Erik Spathon

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2023-09-29, 15:12
    • Visa profil
Jag fick en förfrågan från en Chilensk dam på en Tysk släktforskarsida. Har någon möjlighet att leta fram några uppgifter som hon frågar efter. Här nedan är hennes fråga:


"Hi, I'm Melissa Mansilla Nilsson. I'm from Chile. I search information about my great grandfather. I just have a little information, I know his name was Martin Nilsson Pettz (I don't know how to writte Pettz). My family say me him arrived from Hamburgo to Chile, maybe before the first war. My grandfather always said his father was adopted togheter his brother (which we don't have information). Please any information is appreciated."


 

2017-07-10, 11:54
Svar #1

Utloggad Ingemar Sundewall

  • Ingemar Sundewall
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2022-12-21, 19:20
    • Visa profil
Lars-Erik, den bifogade frågan är oläslig (har testat med både Google Chrome och Microsoft Edge). Inte för att jag kommer att kunna svara på frågan, men vill du att någon ska kunna göra det är det bättre att du skriver av meddelandet i stället för att kopiera in det!

2017-07-10, 12:14
Svar #2

Utloggad Bengt Olov Ström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 12:42
    • Visa profil

Hi, I'm Melissa Mansilla Nilsson. I'm from Chile. I search information about my great grandfather. I just have a little information, I know his name was Martin Nilsson Pettz (I don't know how to writte Pettz). My family say me him arrived from Hamburgo to Chile, maybe before the first war. My grandfather always said his father was adopted togheter his brother (which we don't have information). Please any information is appreciated."

2017-07-10, 12:45
Svar #3

Utloggad Lars-Erik Spathon

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2023-09-29, 15:12
    • Visa profil
Jag sammanfattar Melissa Mansilla Nilssons fråga.

Hon söker information om sin farfars far som anlände till Chile från Hamburg, kanske före första världskriget. Hans namn var Martin Nilsson Pettz, hon vet dock inte om hon stavat efternamnet rätt.

Melissas far sa alltid att hans far var adopterad tillsammans med sin bror. 

Jag skall skriva till henne och fråga om hon har någon mer information av något slag.   

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna