ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker efter Märta Jansdotters syskons och efterlevande  (läst 684 gånger)

2017-08-19, 18:50
läst 684 gånger

Utloggad Marianne Kristoffersen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 253
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 22:23
  • Forskar på Bohuslän och Dalsland
    • Visa profil
Föräldrarna Jan Paulsson och Anna Britta Andersdotter Märta var född 23.1 1840 och döpt 26.1, och här är hennes bild: V10622.b17.s27.
Alla syskonen finns på bilden jag bifogar.
Har någon gjort efterforskningar på syskonen till Märta så vore det roligt
att få veta vad som hände med dem.


Vem vet, det kanske finns fler kusiner som gifte sig med varandra än de jag känner till ::)


Tack på förhand
marianne kristoffersen

2017-08-20, 20:46
Svar #1

Utloggad Marianne Kristoffersen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 253
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 22:23
  • Forskar på Bohuslän och Dalsland
    • Visa profil
Hej,
jag sökte efter Märta Jansdotters syskon tidigare idag.


Jag har hittat ett syskon och hon gifte sig med Andreas Olofsson på Stora Lersäter och Andreas var far till min morfars svärmor. Hon fanns redan i min släkt. Hon hette Kerstin Jansdotter. Hon var född 1814 och Märta var född 1840. det är alltså 26 år mellan systrarna och de är gifta i två olika generationer.
Kerstin fanns inte med på bilden jag bifogade som jag har fått här på anbytarforum men hon fanns på en annan sida i kyrkboken.


Fantastisk upptäckt.


mvh
marianne kristoffersen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna