ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Stina Andersdotter, lappiga i Bredåker Överluleå  (läst 651 gånger)

2003-11-01, 12:47
läst 651 gånger

agnmik

Min farmors far, Nils Olof (Nordvist; adopterad; fader okänd)f 4/3 1848 i Bredåker, moder Anna Stina Andersdotter, lappiga i Bredåker, sedermera gift Lars Henrik Nordkvist, f 10.2.1806 i Mjöfjärden, boende i Bredåker, flyttade till V:a Junkölsträsk, senare Svenskudden. Söker Anna Stinas föräldrar.

2003-11-03, 21:32
Svar #1

Wiveca Cohen

Hej!
Anna Stinas föräldrar är Lappmannen Anders Skytt f 1785-07-25 och Stina Nilsdotter.
 
Nu undrar jag vilket av Nils Olof Nordkvists barn som är din farmor? Han är nämligen far till min mormors mor .
 
Bästa hälsningar
Wiveca

2003-11-09, 19:27
Svar #2

agnmik

Hej Wiveca,
tack för ditt svar. En tung börda har fallit från mina axlar. Det känns jättekul att få börja om igen med denna gren.
Farmor hette Hilda Kristina, gift med Mikael Abel Mikaelsson, Rödingsträsk. Varke min pappa eller faster hade någon aning om att deras mor också var same. Dom är båda i 80-års åldern så detta blir nog en överraskning för dom både.
Skriv gärna mer, du kan ju också maila direkt till mej, om du vill.
Tack igen, jag hoppas vi hörs, önskar Agneta
 
 
Observera att för- och efternamn skall skrivas i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..
-Kom ihåg det framöver bara..  /Peter Karlsson - Anbytarvärd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna