ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Keramikersläkten Holm i Höganäs  (läst 1347 gånger)

2007-03-11, 18:43
läst 1347 gånger

Erna Wiman

Är det någon som kännder till keramikersläkten Holm? Mest känd är väl Åke och brodern Atte men det var en rad syskon till...

2007-03-11, 21:42
Svar #1

Utloggad Carin Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5009
  • Senast inloggad: 2024-04-10, 15:20
    • Visa profil
    • Hembygdshistoria
Det finns en del information om Åke Holm och hans syster Carla på Kullens hembygdsförenings hemsida, på sidorna från  medlemsskriften Kullabygd. Artiklarna innehåller inte så mycket släktuppgifter, men något matnyttigt kanske du hittar ändå.

2007-03-11, 23:05
Svar #2

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Åke Holms anor finns bland gruvarbetarna i Höganäs. När jag tittade lite snabbt på släkten för några år sedan kom jag tillbaka till hans farfars farfar Olof Isaksson Holm (född 1770 okänt var). Släktnamn i antavlan är dessutom Wentler, Lindblad, Lundvall, Görlöf, Sjöberg och Olin.

2017-01-15, 09:44
Svar #3

Utloggad Hanne Bigum

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2017-01-15, 10:00
    • Visa profil

Jeg stammer fra Charlotta Holm som er barnebarn til Olof Isackson Holm. Er der nogen af jeg der har fundet ham født i kirkebogen. det er endnu ikke lykkedes for mig?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna