ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lind, Jacob of Vä  (läst 562 gånger)

2002-03-10, 00:58
läst 562 gånger

Edward Bode

I am searching for information about the birth and ancestors of Jacob Lind, who was a Handlangaman and Scholamästeren in Vä in the mid 1700s.  He was born about 1716.
Tack.

2002-09-04, 20:50
Svar #1

Karin Johnson

Till Edward Bode
Jacob Lind är min släkting och jag har uppgifter om hans barn, barnbarn osv men vet fortfarande inte vem hans föräldrar är. Vet dock, genom Ingrid Clenman att han bodde i Önnestad 1744 där det står i kyrkoboken:
 
1744: söndagen den 1 Aprilis christnades Johan Ernst födt i Önnestad den 30 marti, föräldrarna inkvarterade artillerie karlen från Gotland Jacob Lind och Kersti Nilsdotter.
 
Jag forskar nu vidare om vilken församling på Gotland som han kan tänkas komma från.
 
Han dog för övrigt i Vä 1782-05-31 och var då 66 år gammal och bör då alltså vara född 1716.

2004-10-18, 14:29
Svar #2

Stefan Lejon

Något nytt om denne man? Han är en släkting även till mig, och jag är mycket nyfiken på hans ursprung. Är det f.ö. helt säkert att ovanstående båda Jacob Lind är en och samma person?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna