ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Palmblad, Carl Fredrik född 1731 i Småland, men var ?  (läst 668 gånger)

2000-10-20, 09:02
läst 668 gånger

Utloggad Niklas Hertzman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1073
  • Senast inloggad: 2024-04-29, 18:32
    • Visa profil
    • web.telia.com/~u40107259/
Jag undrar om det finns någon som känner till var Carl Fredrik Palmblad föddes ?
Carl Fredrik uppges vara född 1731 i Småland, men var ? Carl Fredrik var krigskommissarie under Pommerska kriget och när han kom hem blev han kronofogde och bodde i Liljestad, Skönberga (E).
 
Han var son till Anna Maria Klinga (1710-1787) från Karlshamn (K) och hans pappa hette Magnus Palmblad. En bror till Carl Fredrik var kyrkoherden i Tingstad Magnus Palmblad, född oäkta (fader ej nämnd) 1728 i Karlshamn. I Linköpings stifts herdaminne uppges kyrkoherde Magnus Palmblads föräldrar vara inspektorn i Säby Magnus Palmblad och Anna Maria Klinga. Vilket Säby det gäller har jag inte lyckats att lista ut.
 
Likaså undrar jag var Magnus och Anna Maria Klinga gifter sig.
 
I övrigt är jag intresserad av andra Palmblad också.
Niklas Hertzman

2004-02-09, 17:37
Svar #1

Utloggad Hans Engström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 78
  • Senast inloggad: 2008-12-29, 13:05
    • Visa profil
Hej Niklas!
 
Jag har samma problem som du med födelseort i Småland.
Du kan kontakta PLF i Oskarshamn som har Kalmar län med angränsande socknar i en stor databas,
födda,vigda,döda. En del av socknarna i Jönköpings län finns också med där. Adress är
pfl.oskarshamn@telia.com, hemsida come.to/plf
tel. no. 0491-15382
Plf kommer snart att lägga ut en databas på nätet för betald sökning.
 
Kronobergs GF har också sammanställt födda,vigda
och döda.De har gett ut en CD.  
 
Hälsningar Hans Engström

2004-02-10, 13:02
Svar #2

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna