ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktena Maskoll, Lake, Slatte och Vinge sökes!  (läst 884 gånger)

2004-01-30, 13:25
läst 884 gånger

Hannah Karlsson

Skulle vilja veta mer om dom, då det tatt stopp i min släktforskning här! Någon som vet något? Alla svar är välkomna! Maila gärna!

2004-01-30, 18:29
Svar #1

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 430
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 22:08
    • Visa profil
Hej Hannah!
 
Nu blir jag verkligen nyfiken! Maskoll har jag forskat en del på. Tre av mina grenar leder till Maskollarna. Dessutom ska jag enligt en annan forskare, Johannes Wallin vara släkt med Lake, Slatte och Vinge. Dock har jag ännu inte haft tid att kontrollera det spåret. De är anfäder till min ana kyrkoherden Lars Tengbom. Är det genom honom som du också blir släkt med dem? Vilken av Maskollarna är din ana?  
 
Mvh Marita
Jag har ett register till Viste härads domböcker och kan söka personer åt dig. Registret täcker hittills nästan hälften av åren mellan 1680-1736.
Socknar i Viste härad under den tid var Bäreberg, Främmestad, Malma, Sparlösa, Bjärby, Flakeberg, Hyringa, Längnum, Tengene, Trökörna och en del av Levene

2004-01-30, 19:18
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag höll tidigare på att skriva att just släkten Maskoll har en egen diskussion under Släkter: Övriga släkter M-R: Maskoll - men nu har jag åtminstone fått flika in en länk dit..

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna