ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Crug  (läst 655 gånger)

2001-08-20, 18:44
läst 655 gånger

Barbro Söderman

Jag söker information om släkten Crug i Arboga med omnjed. Jag har Sara Charlotta Crug, mor till
Sabina Charlotta Crug f 1757 gift med Pehr Pape 1757. OM släkten Pape har jag en hel del information men tar förstås gärna emot mer. Men släkten Crug känner jag inte till så mycket än. Vet att släkterna ändå till min mammas generation höll kontakt och hade en gemensam historia delvis.
Jag har också Carl Wilhelm Crug gift med Hildur AMalia Pape f 1815 samt Carl Reinhold Crug f 1861. Men jag saknar led. OCh söker även allmän infomration om släkten, varifrån kom den osv?

2003-10-09, 19:29
Svar #1

barbro söderman bsm

Som svar på mitt eget inlägg kan jag berätta att jag idag har betydligt mer information om släkten, om någon är intresserad.  
Den första Crugen i Sverige i den här släkten var Johan Joakim, handelsman från Tyskland enligt kopior av bla bröllopsinbjudan som jag har.
Han gifte sig 1754-12-26 på Glömsta gård i HUddinge med Sara Charlotta Sahlstedt. Som sagt, mer info finns om någon är intresserad.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna