ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Honduras  (läst 1544 gånger)

2003-06-23, 23:11
läst 1544 gånger

Utloggad Jan Engzell

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2014-01-21, 22:35
    • Visa profil
HJÄLP!
 
Finns någon som kan tipsa mig om hur jag i Honduras får ut en sökning efter en person som bodde där o. 1930.
Jag har skrivit till ett par tidningar men ej fått svar. Även haft kontakt med ett stort företag där personen kunde arbetat men de kunde ej hitta någon.
Det gäller min hustrus morfar som försvan från Sverige i samband med en konkurs i Malmö 1912. Ingen har i släkten sedan talat om honom. Härom året fann jag gamla kort han skickat sin mor från Honduras. arbetade då som något slags förman på en mycket stor fruktodling, i närheten av La Ceiba. Hans namn: Ernst Henrik Thorwald Larsson, f. 1879-12-25 i Ystad (St. Maria).
Är mycket intresserad av hans öde och naturligtvis om några släktingar finns efter honom där.
HUR GÖR JAG ?
 
Jan Engzell

2003-06-24, 03:36
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21880
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:20
    • Visa profil
Hej Jan,
chansen är kanske liten men för säkerhets skull: hör med UD om man där fick meddelande om hans död via något svenskt konsulat - det kan ha skett om han fortfarande var svensk medborgare.
Tel UD:s arkiv: 08-405 55 02, 405 51 53
 
Mvh/Maud
Hälsar vänligen
Maud

2003-07-20, 23:07
Svar #2

Utloggad Jan Engzell

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2014-01-21, 22:35
    • Visa profil
Hejsan Maud!
Tack för tipset. I veckan nu skall jag göra ett försök.  
Hälsningar   Jan Engzell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna