ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersson, Christina f. 1848-09-07, Bjelverud, Arvika  (läst 936 gånger)

2016-03-01, 21:30
läst 936 gånger

Utloggad Helene Assarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 203
  • Senast inloggad: 2023-06-23, 21:59
    • Visa profil
Utvandrad enligt Husf.längd 1869-12-31 vigd i USA, Chengwatana 1887 men vi har tappat bort alla åren mellan emigrationen och vigseln. Vi behöver dem för att veta att detta är rätt Christina.
Vänliga hälsningar
Helene Assarsson

2016-03-04, 21:19
Svar #1

Utloggad Monica E Nilsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 913
  • Senast inloggad: 2021-11-11, 13:27
    • Visa profil
Hejsan Helene!
 
Tittar man i utflyttningslängden ser man att det den 31 december, 1869, flyttade ut ett antal personer.
Alla flyttade från Bjelverud, Arvika.
 
Den första personen, som flyttar den 31 december, är Kajsa Andersson, född 1850, till höger i denna rad
finns anteckningen Water Valley, Mississipppi. Jag tror att det kan gälla alla som flyttade detta datum.
 
Har letat i ancestry.se efter Christina Andersson, tyvärr är det ett väldigt vanligt namn.  
 
Jag vet inte riktigt vad du menar med om det är rätt Christina.
 
Det finns även ett träd inlagt via ancestry, men det finns inga uppgifter angående åren du söker.
Det kan ju hända att du redan vet om trädet. Damen, som har skrivit in trädet bor i Arizona, USA
 
Hälsningar Monica Nilsson
 
(Meddelandet ändrat av manicken 2016-03-05 20:19)

2016-03-07, 09:55
Svar #2

Utloggad Helene Assarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 203
  • Senast inloggad: 2023-06-23, 21:59
    • Visa profil
Hej Monica!
Christina Andersson (Andersdotter) f. 1848-09-07 i Arvika, gifte sig 1887 i Chengwatana med Petter Sonesson. Problemet är att vi sökt efter uppgifter om var Christina levde från hon kom till USA och fram till hon gifte sig med Petter. Christina dog 1922. Vi har sökt igenom alla Chr. A. med detta f.dat. i Sverige och endast hittat denna Christina som utvandrat. Petter är vi släkt med men Christina vet vi inget om.
Trädet har jag inte sett men skall se om jag hittar det.
Hälsningar Helene Assarsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna