ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vitryssland  (läst 983 gånger)

2002-03-07, 07:38
läst 983 gånger

Mikael Frölund

Min morfars mormor föddes utom äktenskapet och fadern ska ha varit vitryss. Är det någon som har träffat på vitryssar i Dalen, Roslagen?
MVH
Mikael F.

2004-03-06, 22:29
Svar #1

Iréne Ljunggren

Min farmor Anna Ardman har nationalitet Rysk. Finns det någon som känner till denna släkt och när den kom till Sverige

2007-07-07, 17:41
Svar #2

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej.
Personer från Kolahalvön som flyttade till Vilhelmina, har ngn en id? om hur dom färdades, hur man får tag i information? Detta gäller en kvinna född 1883 som troligen kom från Kolahalvön i början på 1900-talet och bosatte sig i Löfberg, Vilhelmina. Hon gifte sig där 1907. Skriven som lappkvinna i en del källor.
Tacksam för alla tips då vi har sökt denna kvinna i Norge utan resultat men nu fått ny information av ett nu levande barnbarn.
Mvh,
AnnBritt

2013-01-17, 14:44
Svar #3

Utloggad Hans Eklund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2015-01-20, 08:54
    • Visa profil
Hej,
 
min farfars far flyttade till Stockholm 1888 via Dorpat i Estland. Ursprungligen kommer de från Polotsk i Vitryssland. I Rotemansarkivet har de flera varianter på efternamn, det riktiga är Byschowsky. Fadern heter Jakob (Jankel), 1848 och modern Rebecka 1853, flicknamn David. De har med sig 6 barn varav ett är min farfar. Någon som vet om man kan och hur komma vidare?
 
mvh
 
Hans Eklund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna