ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur hittar jag barn till avliden ?  (läst 1154 gånger)

2003-09-30, 15:15
läst 1154 gånger

Sören Engström

Hej !
Jag söker barn till en släkting till mig som
avled i Tampa, Florida 1971.
Jag vet inte hur man går vidare, hittade honom
via SSDI.
Vore tacksam för alla tips och ev. hjälp.
 
Hälsingar Sören

2003-09-30, 16:57
Svar #1

Jan Ek (Janek)

Sören,
 
Har du försökt finna personen i folkräkningarna 1920-1930 t.ex? Vet du att det fanns barn, eller gissar du bara?
 
Vet du något om detta kan du följa personerna andra vägar, annars ser ditt enda spår just nu vara huvudpersonens död 1971.
 
Då vill jag föreslå att du beställer en dödsattest, har du tur kan du då få ett namn och en adress (per 1971) på en anhörig. En dödsruna från en lokaltidning, eller en fyllig notis, kan också ge viktig information. Denna kan i sin tur leda vidare till begravningsbyrå/kyrkogård, som också kan vara källor till information om efterlevande.
 
Dödsattest verkar vara en relativt enkel sak att beställa, och VISA fungerar som betalning i Florida.
 
Lokala bibliotek brukar vara en bra startpunkt för att finna dödsruna/notis. Du bör också finläsa de genealogiska sidorna för Hillsborough county (Tampa). Där finns en del register, adresser etc. som kan ge fler innfallsvinklar.
 
Du har väl strängt taget brutit mot forumets regler genom att fråga samma sak under två rubriker, men Anbytar-Peter kan väl ta bort den ena, eller samla informationen på en plats.

2005-07-13, 11:10
Svar #2

Utloggad Anna Kardell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 249
  • Senast inloggad: 2020-12-07, 17:21
    • Visa profil
Hej!
Jag har samma problem som Sören, fast mina släktingar finns i Kanada, funkar det likadant där?
Anna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna