ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Boursette  (läst 1069 gånger)

2004-06-13, 00:57
läst 1069 gånger

Magnus Olsson

Har funnit efternamnet Boursette långt bak i släkten )på 1600-talet) och undrar om någon känner till något om denna släkt? Har funnit flera olika stavingar (samma släkt?) såsom Bouschett, Borssett m.fl. men kommer ingen vart i frågan om släktband till den Boursette som jag skall vara släkt med.
 
Har inget förnamn, vet bara att hon och en man vid namn Per fick dottern Martha Pärsdotter, född 1637. Hon bodde i Foss socken, Bohuslän.

2005-01-05, 21:28
Svar #1

Magnus Olsson

Bara ett förtydligande för den som vill ha tag i mig via epost... har nämligen bytt adress till kalsas@telia.com

2005-01-15, 22:30
Svar #2

Utloggad Karin Lindqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!
I min släkt finns namnet Borsett med denna stavning. Det är ju inte så ovanligt med dessa olika namnformer. Kanske har vi samma anor. Min morfars mor, Maria Wilhelmina Borsett, föddes i Uddevalla 1833, där hennes föräldrar dog i kolera då hon var ett år gammal. Hon blev adopterad. Behöll sitt flicknamn. gifte sej med Olaus Andersson i Hällestad, Krokstad. Hennes farfarsfar hette Johan Larsson Borsett, född i Skredsvik

2005-04-09, 14:03
Svar #3

Magnus Olsson

Hej Karin,
 
Roligt att äntligen få napp från någon mer som söker sina anfäder i detta efternamn. Fascinerande att han var från Skredsvik då större delen av min släkt är från just Skredsvik och jag bott där nästan hela mitt liv!
 
Skall genast se vad jag kan fina om denne Johan larsson Borsett.
 
mvh
Magnus

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna