ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: De Wet  (läst 861 gånger)

2012-03-18, 14:51
läst 861 gånger

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
Hej, någon som har någon uppgift om det finns någon vallonsläkt i Sverige kallad de Wet? Enligt en uppgift skulle dessa senare ha kallat sig Jette. Finns nämnligen en Jettesläkt i Holmestad, Skaraborgs län som lär ha ursprunget. Detta är en uppgift som jag och en annan forskare har svårt att tro på. Skrönorna är i allafall att släkten ska ha vallonskt ursprung.
Ska nu försöka reda ut detta.  
 
MvH Sari

2022-05-23, 23:29
Svar #1

Utloggad Berit Axelsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2023-05-08, 21:51
    • Visa profil
Hej! Jag har Jonas Jätte/Jette från Hallerudsbacken i mina annor. Vet du om han kom från Holmestad?
Jag har också försökt hitta några belägg för detta med valloner så jag undrar hur det gått för dig? Jag har sedan barndomen fått höra att vi är valloner men nu börjar jag undra hur det är med den saken.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna