ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svan  (läst 738 gånger)

2001-03-22, 14:41
läst 738 gånger

Anita Blomstrand

Hej
Jag undrar om någon känner till Mäster Anders Svan född 1675,död 11/7 1742 i Ällebäcken Månsarp(F), gift med Britta Johansdotter.
Anita Blomstrand

2002-02-09, 16:17
Svar #1

Reinhard Pettersson

Hej Anita jag ser attdu forskar på samma släkt som jag Mäster Svahn i Ällebäcken Månsarp.
jag fick för några sen ett brev från en avlägsen släkting i Amerika,  som undrade om jag kunde hjälpa henne att forska på deras farfars far  
Erik Gustavsson som inte berättat något om sitt liv,  jag började i Helsingborg där Erik o Johanna och sonen Carl utvandrade ifrån till Amerika omkring 1892.  Nu undra jag om du har något mer om du har något mer om släkten Svahn som inte jag har. vill du veta något mer så skriv
det fins ett 50 tal släktingar i Amerika.
       Hälsningar Reinhard.

2006-02-24, 15:46
Svar #2

Utloggad Glenn Liljedahl

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 48
  • Senast inloggad: 2017-03-20, 10:13
    • Visa profil
Jag letar efter i min mors anor och vet så lite om det...hennes far hette Oscar Svan. Dennes far hette Svante Svan och var smed. De levde i Södra Kedums socken, Vara kommun och både smeden och hustrun är begravda på Arentorps kyrkogård.
Är det lättast för mig att kontakta pastoratet(kyrkböckerna) för att gå vidare eller finns det någon annan väg som är framkomlig här? Jaq har ju inga födelseår eller dödsår! Jag är inte ens riktigt säker på namnen....

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna