ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: #99896 Miss Minnie Johnson  (läst 502 gånger)

2010-02-02, 20:14
läst 502 gånger

Bengt-Arne Andersson

#99896 Miss Minnie Johnson har även datum skrivet på baksidan som jag antar är fotots datum. Om det vore hennes födelsedatum skulle bilden vara tagen 1920 eller senare och då skulle blusen varit av lite lösare modell väl ? Jämför Anbytarforum » Gamla bilder » Porträttfynd (enskilda bilder) » #27038 - Kvinnomodet 1919.
Minnie

2010-02-02, 22:09
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Miss Minnie Minnie
 
 
jämför
 
Jag delar dina synpunkter om kvinnornas klädsel.
 
Bengt-Arne!
 
Om du tror att du har hjälp av att få utrett hur familjen såg ut vid olika census, så finns det ju bra ställen att fråga här i Anbytarforum, t ex länder, USA; Utah. Det är möjligt att du får mer svar på dina frågor, om de intressanta USA-korten då.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2010-02-04, 19:05
Svar #2

Bengt-Arne Andersson

Det var synpunkter på dateringen jag var ute efter, därför frågade jag här.
Det handlar nu om att visa fotosamlingen och få respons på mina funderingar om bilderna, hjälp med bedömning av ålder, m.m. Vad ville man föreviga ? Giftermål, examen, ny hatt, ny cykel (den har inte kommit upp än) barn, husdjur, arbete, familjen . . .
 
   En sökning i sensus 1900 skulle kunna ge svar på frågan om paret Larsson hade några barn.
Sedan är det så mycket mer; kusiner, mostrar, fastrar, hans mamma, hennes lärarinna och några andra Breviksbor. Ibland är det svårt att veta var man ska ställa en fråga, albumet innehåller inte bara porträttfotografier heller.
  Själva albumet skulle jag också behöva lite hjälp med att gissa åldern på. Det ser ut att vara en gåva från en Martha och med mera  
  Jag tar en bit i taget.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna