NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 29 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 29 september, 2008
Skrivet av: Kai Överby skrivet 2008-08-10, 08:04
Hej Gunilla! Vad säger man! Tack så mycket! Ska nu höra med Emigration och historia angående vart barnen till Mårten Höffner egentligen föddes?. De skriver nämligen Stralsund som födelseort till både Ernest och Katarina. Nu finns det två uppgifter som är väldigt olika. Annars ser jag inte att något ändrats. Mårten Höffner avlider på Önnerud/Prästbol och jag har heller inte sett något som har förändrats angående att Mårten Höffner hade två hustrur, Katarina och Karin. Jag tackar så mycket för informationen om att Ernest Höffner skadades i höften av en kula. Den informationen har jag sökt - nu vet jag. Jag noterar även med intresse att namnet Höffner stavas Höfner längre fram i tiden. Jag uppskattar även informationen om olyckorna på Säby gård i Kil socken 1720. Olyckorna hade jag ingen information om alls. Bara att Petter Christian Höffner och Christina Sofia Silfverhäst tar över gården och säljer den 1757. En hel del årtal fick jag också som jag inte haft tidigare. Imponerande! Tack så mycket!Mvh/kai