NULL Skriv ut sidan - Möller / Meuller

Anbytarforum

Titel: Möller / Meuller
Skrivet av: Anneli Torgersson skrivet 2013-12-16, 16:46
Hej  
 
Jag håller på att forska bakåt på min morfars släkt. Hans namn var Hasse Möller född 1916 16/03  i  Malmö,han dog 2006 I Göteborg,jag har lite luckor här och var och skulle behöva lite tips. Jag söker bland annat namnet på hans första fru vars barn heter eller hette Käthe Viola Möller född 1842. Sen så letar jag efter Berndt Heder Möller född 1820 18/11 ? och Johanna Maria Lilja född 1865 21/11?, och sen även fru nummer två Christina Abrahamsdotter född 1840 15/9 ?. Är ej säker på att datumen stämmer. Dom Hade 8 barn gemensamt men är osäker på vem som fick vem så att säga.  
 
Har lite små uppgifter från Mamma, om att den Möller släkt jag söker ägde ett hus mitt i Göteborg, var även släkt men en Fotograf och har även haft en släkting som ägde en tidning i Göteborg om detta stämmer eller ej är jag osäker på men det kan vara troligt, men som sagt jag har inte hittat direkta bevis på det. Sen så har vi även Tavlor från Amalia Lindegren, bland annat en dubblett av Flickan med Apelsinen, dessa har gått i arv.
 
Om nån har upplysningar om denna familj så skulle jag bli väldigt tacksam.  
Med vänliga hälsningar Anneli Torgersson