NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 januari, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 januari, 2015
Skrivet av: Sune Lundin skrivet 2014-02-27, 11:02
Alldeles rätt, inga förändringar här, det är bara om du har en Olof som son till Bodilla. Han är inte son till Bodilla, fick jag reda på av en bekant. Olof är förmodligen son till Olof Mickelson, utan jordägor, ev gift med Bodillas dotter, eftersom hans son Per blir delägare i Werkegårds. Olof Mickelsson kan vara den som tillsammans med brodern Christen blir vittnen till ett knivslagsmål vid Werkegårds 1690. Bröderna kan ev vara söner till Mikael Olofsson död 1962 Werkegårds. Mikael Olofsson kan då vara son till Jöns Nilssons bror Olof Nielson nämnd 1636.
 
Fru nr 2 gift med Jöns Nilsson senare gift med Hans Persson, bör vara Jöns andra gifte, eftersom det står att hon ärvt Werkegårds med styvbarn. Sonen till henne och Hans, heter Per Hansson och har ingen arvsrätt till Werkegårds.
 
Där finns mycket ännu att reda ut vid Werkegårds. Jöns Persson, son till Bodilla, och delägare i Werkegårds hade 4 barn, enl mantal 1700, jag har hittat att han var gift, men inga barn. Han dog 91 år gammal 1750.  
 
Bodillas make Per Christophersson var född vid Kalbjerga, inte Lansa som jag trodde. Finns bevis på det.