NULL Skriv ut sidan - Wigardt / Wegardt

Anbytarforum

Titel: Wigardt / Wegardt
Skrivet av: Jan Johansson skrivet 2008-07-10, 20:55
Tack Niclas!
Det mesta du skrivit här ovan om namnet Wigardt hade jag faktiskt inte en aning om, då jag främst har försökt att hitta så många släktingar som möjligt, kan tänka mig att det inte är en ovanlig företeelse, men man hinner inte riktigt reflektera över de personer som man lägger till i sitt släktträd, utan går oftast vidare i sitt sökande efter nya släktingar. Har själv bara varit aktiv sökande i ~2 år, och börjar först nu så smått mer bli intresserad av personerna.  
 
Jag läser oftast det du och andra forskare skriver om här på Rötters forum med stort intresse, och har självklart även noterat dina inlägg på de två ovan nämnda Wigardt personerna, då jag misstänkt att du har haft funderingar på att Peter ligger närmare till hands en Niklas, i vilket fall som helst har jag haft det. Fast jag hade ju faktiskt hoppats på att du skulle ha knäck den nöten åt oss .
 
Är på det klara om att vi nu är inne på ett Namn forum och det var min avsikt redan från början när jag lade ut ovanstående lista, då jag själv tyckte att det var för lite Wigardt här i förhållande till resande forumet. tror att det kan hjälpa många nybörjare i släktforskning om det skulle stöta på namnet. Dina kommentarer om Peter Wigardt (1680-1758) tycks alltid hamna bland de resande, trots att det inte har framgått att han tillhör den kategorien, så nu har jag ju lyckats med att få den hit vilket gläder mig, man kan väl säga att jag fick napp  
 
MVH/ Jan J