NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-21
Skrivet av: Ingrid Wikberg skrivet 2005-03-19, 09:40
TACK Nils ! för den utomordentliga sammanfattningen som nu gör det lite lättare att följa med i diskussionen och veta var man hittar och läser källor.  
 
Jag tillhör dem, måste jag erkänna, som haft svårt att klart förstå de inlägg som Marc Hernelid skrivit och därigenom även haft svårt att följa diskussionen när som inlägg efter inlägg följt mest frågat efter de olika källor som Marc använder sig av osv.  
 
DEt är trist när en del nästan häcklar Marc för att hans inlägg är röriga eftersom Marc ju talat om sina svårigheter med dyslexin och alla med lite kunskap om detta förstår svårigheterna med att i skrift uttrycka sig klart och tydligt.  
En del dyslektiker klarar bättre av det -andra har svårare med att skriva och stava ord rätt. Så ni som raljerat över detta borde skämmas.
 
Och det är synd att Marc ej har hjälp av någon som kunde renskriva hans inlägg -just för att underlätta läsbarheten och undvika missförstånd.
 
Men nu kom i alla fall en god sammanfattning och då blir det absolut lättare att se orsaken till ifrågasättande av källmaterial och även tilltron till vissa källor.
Jag undrar hur mycket material det kan finnas på Riksarkivet i ämnet Bure?
Hur det än är: Nu känner jag att diskussionen blir intressantare.