NULL Skriv ut sidan - Buresläktens DNA identifierat

Anbytarforum

Titel: Buresläktens DNA identifierat
Skrivet av: Erik Holmlund skrivet 2013-12-02, 04:49
I och med att resultaten från de DNA-tester som Sjölund/Norberg har låtit utföra, har gjorts publika, så är de därmed att betrakta som ett referensmaterial, och det är som sådant jag använde det ovan. Det står var och en fritt att förhålla sig till och tolka DNA-testernas utfall. Och för att göra det klart och tydligt så är resonemanget jag för mitt eget, och ingen annans.  
 
En av sakerna jag ville få fram handlade dock inte om DNA-testernas utfall utan om att förmedla min syn på hur forskningsläget rörande Laurentius Svenonius fädernehärstamning, såg ut dessförinnan. Det jag tyckte förbisågs i diskussionen var att vi egentligen aldrig någonsin stod inför blott två alternativ som förenklat skulle kunna beskrivas som sant(det jag kallar 1) respektive falskt (2) utan att vi även stod inför fler möjligheter till förklaringar till uppgifternas uppkomst, som t.ex. 3) men även 4). Vad än för faktum som kan ha konstaterats tidigare kring Laurentius Svenonius fädernehärstamning, så kan det svårligen ha spänt omkring alla dessa möjliga scenarion.