NULL Skriv ut sidan - Bure-alternativ

Anbytarforum

Titel: Bure-alternativ
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-02-21, 01:15
Kaj, Finns det någon som du inte tycker är svammelman Du tycker inte om Johan Bureus ,Casström Frodin,Hur är det med Elgenstierna ,Palmsköld,Nils Ahnlund Eller skall vi ta bort hela medeltida forskningen på grund av ev. osäkerhet vi tar bort Vasa släkten, ,Sturarna,Sparre ätten ,Bagge af boo,Bröms,Bonde, igen av dessa har för utom Vasa har mer en dokument, medeltida brev, prottkoll av Lagmän ,Rådmän,borgmästare och herdaminnen än ect till och med runsten som stöd och ändå vill man skala bort historian från en släkt som har nio ärkebiskopar befryndae i släkten och ca 70 Adelsläkter ingifta. och det kan jag backa upp jag har suttit i två månader med Adelssläkterna som gårini buresläkten och det stäåmmersom Adelsgenealogerna sagt. jag skall inte räknaupp alla ca.70 ingifta adelsätter men jag kan nämna dom nio Ärkebiskoparna och dom är ingifta kan n? kolla själva och jag kanske tar upp det sen om det finns någon som är oklar 1)Petrus Kenicius  2)Lars Stigzelius 3)Olaus Martini 4)Anderas Laurentti Björnram 5)Johannes Canuti Lenaeus 6)Samuel Trolius 7)Uno von Troili 8)Mattias Steuchius 9)Johannes Steuch mvh Marc