NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-14
Skrivet av: Nils Antonsson skrivet 2006-10-13, 18:41
Tack Joakim för ditt inlägg, som leder mina tankar i rätt riktning (även om kinesiska muren aldrig var försvarsmur utan fyllde helt andra syften som transporter, visa Kinas storhet mm. Kinesiska muren ligger nämligen likt Sundsvall i ett område, där det inte fanns särskilt mycket att försvara). Men ditt nämnande av kinesiska muren förstärker nu kopplingen till den hypotes jag tidigare framfört (se ovan om Bureättens Novgorod-kontakter) och om Djingis Khan på 1200-talet och Bureätten.
 
Just denne Djingis Khan (eller åtminstone hans släkt) som ju forcerade alla dåtida försvarsverk i Kina, måste ju vara Bureättens stamfader. Jag är nu övertygad om att genitisk forskning i framtiden kommer att bevisa detta.
 
Tänk vilka nya perspektiv detta synsätt öppnar. Då har ju Bureätten kanske en miljard medlemmar i Kina och Asien också (varav säkert många byggde kinesiska muren på 1500-talet).  
 
Synnerligen intressant när jag tänker närmare på detta. Vilka fantastiska perspektiv. Självklart var det Bureättens människor som byggde just kinesiska muren. Nu när det satts på pränt måste det givetvis ha varit så. Hela mitt hjärta säger mig att detta måste vara sanningen. Nu väntar jag bara på att genforskarna ska bevisa detta, men detta är ju bara en liten formsak och bagatell.