NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 oktober, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 oktober, 2012
Skrivet av: Sten Rigedahl skrivet 2012-10-08, 10:59
Jag hade tänkt att mitt senaste inlägg skulle vara mitt sista men det verkar ha blivit så missförstått att jag försöker säga ett artigt adjö igen. Tack Amin för ditt jobb. Jag kan inte förstå att diskussioner ska behöva sluta med att alla känner sig sårade. Hur som helst borde det inte vara så. Naturligtvis har du orsakat oss som förening stor skada, Peter. Vi får försöka leva med det. Urban, sällan man träffar så renhåriga killar som du! Synd att de som tycker att mina försök under flera år att finna belägg för att denna härliga saga eller sägen, viket ni vill, i själva verket berättar en avlägsen verklighet blir så upprörda i onödan. Hoppas att i alla fall någon försöker läsa några av uppsatserna under www.falebure.se som belyser och återberättar. Själv är jag bara en amatör som byggt vidare på vad min mormor berättade för åttio år sedan och som jag på äldre dar sökt rötterna till. Arn är som bekant en framgångsrik fiktion och min tanke var att ge Birsta City samma möjlighet till succé i sin drive för Birsta med den mytiska historien om Bure/Fale som Jan Guillou haft med sina böcker och filmer. Materialet är ju så lika. Adjö och tack alla som deltagit i diskussionen!
Sten Rigedahl