NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 oktober, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 oktober, 2012
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2012-10-09, 16:48
Ojdå...blev visst en dubbeldebitering ovan...kanske anbytarvärden kan ta bort en av de dubbla inläggen från mig. Var förbi Fale Bure platsen vid Birsta Centrum igår...den gapade tom och ödslig...det var alltså denna dag som den stora festen skulle ske...men den kom av sig. Hoppas att Köpmannaföreningen kan ta sitt förnuft till fånga och sätta upp statyn till slut...nu då man gjort i ordning en sådan fin plats för den!  
 
Vad jag vil ha sagt är detta: det är lika fel från er sida, Fale Bure skeptiska, att tvärsäkert gå ut och kalla berättelsen Om Fale Bure för sagor som det är för oss, Fale Bure troende, att påsta att den är vetenskapligt bevisad! Frågan måste hållas öppen tills slutgiltiga bevis kommer fram. Det måste väl anses vara självklart att ni som varit i kontakt med Köpmannaföreningen gått ganska hårt fram eftersom de väljer att plötsligt lägga ned allt! Detta hade enligt min mening inte alls behövt hända! En viss nedtoning av berättelsens sanningshalt var allt som hade behövts! Är säker på att statyn hade blivit en stor TILLGÅNG för Birsta-området, oavsett om berättelsen är bevisad eller ej.  
 
Ulf