NULL Skriv ut sidan - SV: Påvel Mårtensson och Malin Påvelsdotter

Anbytarforum

Titel: SV: Påvel Mårtensson och Malin Påvelsdotter
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-03-13, 06:36
Svar: Påvel Mårtensson född omr 1530 talet Öregrund Församling (C) Han var Socken Skrivare och enligt Johan Bure  också Klockare i Ärkestiftet det vill säga Uppsala domkyrka ,det  kan vara lite svårläst av Johan Bure på grund av hans förkortande i övrigt har du själv lämnat Utmärkta Källor, du kan evtuellt få lite mer av Ulf lundström som precis som Jag faktist läst Johan Bure X36 och Genealogica 53 och x37 Leif har en mycket bra databas där han samlat Ulf Lundströms och Urban sikesborg forskning och Hänvisningar till JB Genealogica 53 men jag får känslan av att han ej själv studerat Johan Bures Volymer,framräkning av Påvel Mårtensson födelse kommer av följande Linje Olof Hersesson född omkr 1390 talet
Anders olofsson född omkr 1425, Jacob Andersson omkr 1450-1460 Brita Jacobsdotter född omkr 1482,
Elin Olofsdotter född omkr 1500-1510,och Påvel Mårtensson omkr 1530 talet,Jag har inte iövrigt gjort efterforskningar i Borgar längder eller på Påvel Mårtenssons barn men det verkar tidsmässigt som det du skriver kan stämma hoppas min kunskap om johan Bures forskning kunde vara till hjälp  mvh Marc