NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-08-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-08-30
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2006-08-28, 14:30
Hej Björn, och tack för de fina orden! Angående Andreas vänskap med Hogenskild Bielke så står det ju i Niclas Rosenbalcks så eminenta inlägg ovan att de tydligen var vänner redan då han var kyrkoherde i Umeå. Lägg även märke till att det står att han tidigt i livet umgicks i förnäma kretsar - alltså långt innan han blev ärkebiskop.
Allt indikerar att han själv sannerligen inte var vem som helst.
 
Jo, Björn, flera av Andreas döttrar gifte in sig i adelssläkter (du kan kolla upp detta på nätet) bl. a. härstammade den kände Fältmarskalken Helmfeldt från honom.
 
Till Rune: Om jag vore en drömmare bara så skulle jag väl inte vara ute här på denna sait! Då skulle jag bara ägna mig åt att skriva böcker...ser du inte att jag vill ha fram en arkeologisk undersökning av det förmodade slottsområdet? Likaså vill jag få fram ett DNA-test i Wallin-frågan, kallar du detta för drömmar? Jag har en stor kärlek till sanningen därför vill jag driva frågor FRAMÅT där sanningen fortfarande är diffus.
Kom ihåg vad jag sagt tidigare: det finns andra typer av bevis än skrifliga källor!
 
Adios
 
Ulf