NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-12
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2007-03-11, 11:44
Jag tycker bägge delar är lika illa, men jag hoppas för släktforskarrörelsens skull att de vinklar det åt det enda riktiga hållet, dvs det sistnämnda. Samtidigt som jag hoppas de inte går för hårt åt Ulf, men han lär nog klara sig ganska helskinnad, all kritik och sakliga argument mot hans egna teorier rinner ju bara av honom fullkomligt och det är inte många seriösa släktforskare som verkligen upptäckt något sant och riktigt som kommer med i glassiga TV-program och stora glittrande galor för sin släktforsknings skull.... ;)
 
Själv trängde jag härom veckan lite i förbigående igenom en gammal dimridå och blottlade en tidig Pemer-gren, som mina forskande kollegor som drog igång vår släktförening för 26 år sedan gick bet på vid den tiden, bekräftade slutligt att en kvinnlig Pemer var mor till två sedan länge till namnet kända kvinnor med hennes mans efternamn i samma stad och knöt ihop två större grenar från dem med Pemer-trädet och kunde dessutom foga en bror till dem, och tre döttrar till honom, till släktträdet.
 
I sådana lägen får vi mer konkreta släktforskare som åstadkommer något brista ut i våra glädjerop ensamma, förutom om vi får hyfsat legitima tillfällen att nämna våra upptäckter, och det passade jag ju på att göra nu...