NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-12
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2007-03-11, 11:55
Jag håller nog både med Chris och inte. Oroväckande många som hittar till Anbytarforum kommer med debutinlägg som öppet visar att de förväntar sig att detta är ett sätt att få allt serverat på silverfat, att släktforskning bara skulle handla om att slänga ut sin farfars namn eller sitt eget efternamn och var vänlig skicka släktuppställningarna i mail till mig, och att ta reda på hur man forskar själv verkar inte föresväva dem.
 
Men sant naturligtvis också att det gäller att bemöta det på ett sakligt och hövligt sätt. Men lite känns det väl nästan som att man knappt kan påpeka sådana saker för nybörjare över huvud taget utan att få höra direkt att usch, vilken attityd och som sådana som du skrämmer bort nya intresserade släktforskare.
 
Någonstans i mitten har vi väl rätt väg att gå, och där har vi naturligtvis en uppgift, att hitta den gyllene medelvägen...
 
Själv har jag inte varit inblandad i sådana diskussioner, så jag har inget att svara för själv där, men visst har jag sett tokigheter från båda håll där, det kan jag verkligen inte förneka.