NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 januari, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 januari, 2009
Skrivet av: carina helander skrivet 2006-11-29, 21:28
En fråga..Jag har försökt att hjälpa en bekant finna sin okända far, vilket verkar vara en omöjlighet. Han är född 1964, och det var en man som skrev under faderskapsbeviset då när han föddes.( De hade ingen som helst kontakt under alla dessa år) Men han ville göra ett blodprov för två år sedan och då visade det sig att han inte var fadern. Jag pratade med mannen som som berättade att han hela sitt liv tvivlat på att han var fadern. Men att han inte vågade göra annat än att skriva på, då det hotades med rättegång annars 1964.
Jag frågade också om han visste om ifall det fanns någon annan tänkbar fader, vilket han sa att det fanns. Men tyvärr mindes han inte namnet på den personen, han mindes endast att han var säljare inom livsmedelsbranchen ( typ Findus eller nåt liknande) i Uppsala vid den tidpunkten. Och att han träffat denna person på 70 talet någon gång då han var försäljare vid någon typ av inredningsbutik (ev. Ditzinger) vid Storängsbotten i Stockholm.  
Nu till den egentliga frågan under denna rubrik.Om han skulle göra ett Dna test gällande Y kromosom. Skulle han då kunna få ett hum om sin faderslinje? Och skulle det gå att se om någon mer testat och ev. har samma anfader ett visst antal generationer bort?
Jag vet att jag verkligen fummlar efter en nål i en höstack, men men försöka duger.
MVH Carina