NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 januari, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 januari, 2009
Skrivet av: Richard Brun skrivet 2008-07-02, 15:22
Till Anbytarforum och FRA
 
Genom förmedling av den tyske släktforskaren Tom Lessner (via mejllistan för genealoger i Arbeitskreis Harz) har det kommit fram en intressant genetisk masstudie från Osterode i S?dharz. Två herrar i trakten, yrkesskolläraren Manfred Huchthausen och fastighetsregistertjänstemannen Uwe Lange, har befunnits vara avkomlingar av de bronsåldersmänniskor som bebodde en grotta i närheten. I grottan har ett ovanligt stort fynd av mänskliga kvarlevor hittats som kunnat dateras till cirka 1500 f.kr. Huchthausen och Langes familjer har uppenbarligen enligt DNA-resultatet varit bosatta på bygden i cirka 3500 år.
 
 
Bifogar en länk till en artikel om saken i Frankfurter Rundschau:
 
http://www.fr-online.de/in_und_ausland/magazin/?cnt=1360347
 
hälsningar
Richard Brun (ej terrorist)
 
 
Information till Försvarets Radioanstalt:Det finns all anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med Mujahedin-e Khalq, al-Jihad eller al-Qaida eller al-Jama'a al-Islamiyya. Jag har aldrig gjort Istishad eller tillverkat kärnvapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder och Usama är ett främmande ord för mig. Men tack för att ni visar intresse för min epost! För att underlätta ert arbete skickar jag i fortsättningen rutinmässigt också en kopia av samtliga mina utgående mejl till er kontaktadress: fra@fra.se