NULL Skriv ut sidan - Hur blir man medlem i ÖGF?

Anbytarforum

Titel: Hur blir man medlem i ÖGF?
Skrivet av: Ingegerd Johansson skrivet 2007-08-01, 20:52
När diskussionen ändå börjat handla om lite mer än ÖGF (som jag inte vet någonting om), kanske jag kan få berätta hur positivt det var när jag gick med i grannföreningen, på andra sidan länsgränsen norrut.
 
Idag är det nästan på dagen sex år sen jag började släktforska, jag är alltså nybörjare jämfört med många av er andra. Några veckor tidigare hade jag läst en artikel om släktforskning i Södermanlands Hembygdsförbunds tidning och bestämt mig för att sätta igång. Så jag ringde till artikelförfattaren och berättade att jag vill bli medlem i Nyköping-Oxelösunds släktforskarförening. Hon hälsade mig välkommen, tog namn och adress och sa att hon skulle ge dem till Christel (sekreterare i föreningen). Efter bara några dar (tror inte det var ens en vecka) kom ett litet välkomstbrev med tre nummer av tidningen AnKnytningen, inbetalningskort och en blankett som jag kunde fylla i om jag ville vara med i forskarförteckningen och tala om vilka socknar, gårdar, släkter osv jag forskar i.    
När jag gick med i Genealogiska Föreningen, för att få tillgång till deras samlingar i Sundbyberg, skickade jag bara in medlemsavgiften utan att höra av mig först. Där blev jag också snabbt välkomnad med programblad och ett ex. av Släkt och Hävd.