NULL Skriv ut sidan - Hur mycket skall man berätta...

Anbytarforum

Titel: Hur mycket skall man berätta...
Skrivet av: Jonas Magnusson skrivet 2009-02-17, 22:49
Hej Jan,
 
Jag har precis varit i den situation som du beskriver här ovan. Du kan läsa mer om det .
 
Jag började med att etablera kontakt och efter några mail-turer fram och tillbaka samt lite snack över MSN så lade jag fram det hela lite mer som en fråga ut i luften utifrån de fakta jag fått fram, Kan det vara så att hon mörkade sitt svenska äktenskap?. Jag har inte fått några som helst negativa reaktioner kring detta med eventuell bigami, även om jag i senare mail konstaterat att så måste vara fallet, utan mina nya släktingar har bara varit glada över att jag tagit kontakt och de är nyfikna på vad jag kommit fram till.
 
Jag har dessutom haft sådan tur att familjen i USA tagit vara på en väska med gamla saker de hittat i en husgrund vid en husrenovering för ett tiotal år sedan. I den väskan fanns brev som mina släktingar här i Sverige skrivit till den amerikanska grenen i början på förra århundradet. Där uppdagades det att de varit en mycket infekterad strid om ett hus vi haft i vår släkt, men inte det heller har vållat några problem, gammalt är glömt!
 
En anna sak som jag gläds mycket åt är att familjen i USA hade foton på släkt från Sverige. Där har jag hittat bilder på ett par av mina förfäder i rakt nedåtstigande led, som jag är övertygad om att det inte finns några av här i Sverige!
 
Mvh
 
Jonas