NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2010-11-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2010-11-11
Skrivet av: Mathias Söderström skrivet 2010-11-07, 13:31
Hej alla,
 
Vad kul att så många har kommit med kommentarer!
 
Patrick,
Du har just sått ett frö i mitt huvud! Ett stort nationellt släktträd för Sverige. Wow vilken tanke!
Inte direkt ett enmanna projekt precis. Haha.
 
Jag förstår problemet med att synka ihop alla arbeten, men ett viktigt första steg är att ALLA skriver ned sina källor för information. Jag har tidigt insett värdet i att skriva ned alla källor och genom det, så kan andra gå in och dubbelkolla mina uppgifter.
Nästa problem är vart ska man börja?  
 
Ta gärna kontakt med mig om du behöver hjälp med någon intressant projekt Patrick!
 
Elin,
Den idén med Ancestry är faktiskt kanon! Om du renskriver några dokument, så skriv ned vilken sida och källa, så är det ju en bra start på ett projekt!
 
Jag har länge haft funderingar på att bygga upp en ny hemsida med de uppgifterna jag själv har. Bara genom mitt eget arbete så når jag ut till stora delar av Sverige och någon kanske känner igen några anor och kan hjälpa mig komplettera arbetet!
Ett litet steg för mig, men ett stort steg för släktforskningen  
 
 
Måste ge ett tips till alla som forskar och inte är rädda för att dela med sig av sin forskning!
www.genvagar.nu är en väldigt bra gratistjänst på internet.
 
Jag använder mig av den sidan och lägger upp all information jag kan. Genom detta har jag faktiskt kommit i kontakt med flera personer som forskar på samma som mig.
Ta gärna en titt på sidan. Ett tips är att exempelvis söka på mig Mathias Gyllensteen Söderström så kommer det fram en hel hög med anor. Väljer man att titta närmare på en person, så markerar man denna och kan då se denna personens anor och ättlingar.
Då ser ni också hur jag försöker att lägga in källor på alla personer.
 
/Mathias