NULL Skriv ut sidan - Församlingsförändringar

Anbytarforum

Titel: Församlingsförändringar
Skrivet av: Liselotte Hyvärinen skrivet 2009-09-15, 22:57
Hej!  
Jag har släkttforskat sen april i år. Jag sitter vid datorn och har ej besökt ngt statsarkiv och kan då bara titta i skannade kyrkoböcker. Min fråga: min farmors mormors mor hette Sofia Amalia Maniette född 18 dec. 1834, hon föddes och levde på Värmdö och var gif med en Adolf Fredrik Andersson född 3 mars 1833. De fick 10 barn och bodde på samma ställe Gustafsberg A från 1861-1902. I nästa årsperiod 1902-1911 så hittar jag henne inte. Hon är änka och i den sista församlingsboken (som jag hittade henne i)och där står 6 av barnen på samma sida. Jag har letat igenom de 3 församlingsböckerna som är för åren 1902-1911, dödboken och flyttningslängder tills hon är ca 85 år och jag hittar henne inte. I församlingsböckerna så står ju gårdarnas namn men efter 1902 så har gårdarna fått nya namn och ingenting stämmer längre (för mig). Det jag undrar är vad kan ha hänt för jag har förut inte haft något problem att hitta mina släktingar även om det tagit väldigt lång tid.    
 
Om det finns någon erfaren släktforskare som kan eller tror sig veta varför jag inte hittar henne så blir jag så tacksam.    
                 mvh. Liselotte