NULL Skriv ut sidan - Församlingsförändringar

Anbytarforum

Titel: Församlingsförändringar
Skrivet av: Liselotte Hyvärinen skrivet 2010-08-13, 11:13
Hej! Jag söker efter min mormors mormor som hette Stina Sofia Åman & är född i Östergötlands län i Landeryds förs.3/4 1826.
Som vuxen så bor hon i Norrköping s:t olai qvadrat: planket & äger: Persköna (tror jag)sid 642 hon är nu änka & heter Carlsson i efternamn & prästen skriver Kristina Sofia & i husförhörsboken 1883-1887.
Hon flyttar 1885 till Norra förs. (jag tror att det står) sid 1286.
På samma sida i husförhörsboken finns också 2 andra änkor som heter Sofia Svensson f. Andersson & Amalia Charlotta Backman f. Petersson, de flyttar också till Norra förs. sid 1286.
 
Jag hittar inte någon av dem i utflyttningslängden & jag har kollat i Norra vi men där hittar jag henne inte & om det är någon av de andra förs. som börjar med Norra men som finns i någon annat län så borde väl inte prästen skriva sidan som de ska flytta till (om jag har läst rätt).
Så jag undrar vad prästen kan mena med Norra församlingen & varför ingen av de 3 änkorna står med i utflyttningslängden.
Jag har letat väldigt länge efter henne & jag vill väldigt gärna veta vart hon tog vägen så jag kan följa henne & få reda på hur länge hon levde.  
 
Tack på förhand / Liselotte