NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums administration

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums administration
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2012-03-16, 20:21
Nu testade jag att söka på min släkt Herlitz i Sök i Anbytarforum och fick 163 träffar som sedan förvandlades till 56 reella träffar! (Sic!)
 
Sedan i Sök i Rötter och fick då 36 träffar som sedan förvandlas till 20 träffar! (Sic!) Dessa uppgifter missas lätt om man inte känner till funktionen Sök i Rötter eller som jag glömmer att använda den. Däribland finns flera goda referenser, samt tre fina foton som jag aldrig skulle funnit om jag inte sökt med funktionen Sök i Rötter eller förstås sökt i Porträttfynd sökfunktion!
 
Söker jag på Herlitz på Google, så får jag Ungefär 5 660 000 resultat, vilket gör det svårt att finna just de som ligger i Rötter.
Söker jag på Herlitz och Rötter, så får jag Ungefär 29 600 resultat, varav de första faktiskt går till just Rötter, men sedan blir det oöverblickbart.
 
Det bästa vore förstås om det fanns en sökfunktion för både Anbytarforum och Rötter, där man dessutom kunde se vad som var nytt, precis som i Sök i Anbytarforum, men det går visst inte rent tekniskt!  
 
Alla verkar inte känna till, eller som jag, komma ihåg att använda sökfunktionen Sök i Rötter och riskerar därför att missa den information som finns i Rötter då! Det var bara det jag ville tipsa om för de som inte känner till det!  
 
(Meddelandet ändrat av simson 2012-03-16 20:22)