NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums struktur

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums struktur
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2013-10-05, 09:48
Skulle det inte vara värt att överlägga om det inte behövs separata diskussioner under varje enskild socken ? Idag klumpas allt samman och jag måste erkänna att jag hela tiden retar mig på detta och finner detta extremt rörigt. Den röda tråden tappas lätt bort och gynnar inte seriös forskning över tid. Anbytarforum på sockennivå signalerar idag att det ska ställas enkla frågor som ska ge snabba svar, varefter nästa frågeställer skjuter in en annan fråga - detta gör att en forskningsprocess på lång sikt är omedgörlig i nuvarande upplägg.  
 
Kolla in arkivguidens upplägg så förstår ni vad jag menar med ett bättre upplägg (se bl a där om Virestad och jämför med Anbytarforums kökkenmödding om Virestad (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=23988)).
 
Tänk om och gör rätt - fastna inte i gamla tankebanor att det inte går eller att det är omedgörligt för att det finns så många inlägg (gamla inlägg kan ju enkelt samlas som just gamla i en kvarvarande tråd först i diskussionslistan, vilken vid eventuellt behov kan delas upp på enskilda frågerubriker).  
 
Med vänlig hälsning
Niclas