NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 februari, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 februari, 2012
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2012-02-13, 11:52
Nu kan förståss enskilda vänner av Rötter, som är aktiva på Facebook, informera om Nättidningen Rötter och Anbytarforum.
 
Men om Sveriges Släktforskarförbund vill göra reklam för sin verksamhet borde det primärt vara en angelägenhet för förbundet att visa sig för de miljoner svenskar som är registrerade på Fb och speciellt i de grupper som rör släktforskning, i synnerhet som förbundet liksom Anbytarforum och Rötters Vänner redan finns på forumet.
 
För även om förbundet finns där går ju interaktionen mellan enskilda Fb-användare och grupper rörande släktforskning förlorad om användarna inte känner till vilka andra grupper på Fb eller forum utanför Fb som finns.
 
Så den som ansvarar för förbundets grupper på Fb borde även tilldelas uppgiften att allt som oftast lägga ut en blänkare om Nättidningen Rötter; Anbytarforum ooch Rötters Vänner i de grupper som rör släktforskning, först och främst Släktforskning och Släktforskning för noviser.  
 
Ett annat sätt är också att annonsera på Facebook. Därigenom får användare & potentiella Röttervänner/medlemmar upp ögonen för förbundets verksamhet, särskilt Anbytarforum och Rötters Vänner. Det är också ett billigt sätt, med stort genomslag.  Jag lade ut en liten annons om min sida Digitaliserade källor för 2 veckor sedan - och under den tiden har jag fått 80 nya som gillar sidan!  
 
Det skulle också kunna vara ett komplement till förbundets grupper där. De som är allmänt intresserade av eller nybörjare i släktforskning känner förmodligen inte heller till dessa grupper. Med en annons skapas en direktlinje till Anbytarforum & Rötters Vänner som markant skulle öka intresset bland Facebookanvändare.
 
Förslag på annons:
 
Anbytarforum & Rötters Vänner.  
För 100 kr/år kan du förutom att ta  
del av allt som skrivits om släktforskning  
i databasen som byggts upp sedan 1999,  
även själv ställa frågor.  
Välkommen!